Sayın Velilerimiz,
2. sınıf öğrencilerimiz ”Bitkilerin Dünyası” adlı ikinci
sorgulama üniteleriyle ilgili çalışmalarına devam ediyorlar. Işık, su ve
büyüme arasındaki ilişki, bir bitkinin sağlıklı ve büyüyor olduğunu
anlama, bitkilerin
kullanım alanları ve bitkilerin
bakımıyla ilgili sorumluluklarımızı sorgulayacak olan öğrencilerimizin; “Bitkilerin
büyümeleri ve sağlıklı kalmaları için bazı gereksinimleri vardır.” ana fikrine
ulaşmalarını hedefliyoruz.
Ünitelerine
ön değerlendirme sorularını yanıtlayarak başlayan öğrencilerimizin bitkilerle
ilgili neler bildiklerini öğrendik ve bu doğrultuda planlarımızı
şekillendirdik. Ünitemizin başında gerçekleşen Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi
gezisi öğrencilerimizin dikkatlerini çekmemiz ve sorular üretmelerini
sağlamamızda çok etkili oldu. Büyüme kavramı ile ilgili grup çalışmalarının
ardından bitkilerin büyümeleri için ihtiyaçlarını sorgulayacak olan
öğrencilerimiz bu ünite kapsamında pek çok deney yapacaklar ve bitki yetiştirmeyi
deneyimleyecekler.
Okul ile ev arasındaki bağlantıyı
güçlendirmek ve öğrencilerin bağımsız davranmalarını da desteklemek adına bu
ünite kapsamındaki deneylerden birini öğrencilerimizin evlerinde de gerçekleştirmelerinin
yararlı olacağını düşünüyoruz. Öğrencilerimize ileteceğimiz yönergeler
doğrultusunda farklı koşullarda yetiştirecekleri bitkileri gözlemlemelerini ve
gördüklerini düzenli olarak günlüklerine aktarmalarını istiyoruz. Böylelikle;
öğrencilerimiz ışık, su ve büyüme arasındaki ilişkiyi net olarak görmüş
olacaklar.
Öğrencilerimizin bitkilerle ilgili okul
dışında da çalışmalar yapmalarını, kitaplar okumalarını ve öğrendiklerini sınıfta
paylaşmalarını destekliyoruz. Bazı
öğrencilerimiz gazete haberlerini, kitaplarını sınıflarına getirerek paylaşmaya başladılar. Biz de
ikinci sınıfların koridorunda “Bunları biliyor muydunuz?” başlıklı bir pano
hazırlamaya ve öğrencilerin üniteleriyle ilgili getirdikleri yazı, haber,
resim, v.b sergileyebilecekleri serbest bir alan oluşturmaya karar verdik. Öğrencilerimizin
katkılarını bekliyoruz.
İyi dileklerimle,
Ceni Alpanda
PYP Koordinatörü