2 Ocak 2014

Sorgulama Ünitelerimiz

Sayın Velilerimiz,

Aralık ayında öğrencilerimizin yaptığı çalışmalar ve devam eden çalışmalarımızla ilgili sizlere bilgi vermek istiyorum.
Öğrencilerimiz ”Bitkilerin Dünyası” adlı sorgulama ünitelerine Aralık ayında devam ettiler.  “Bitkilerin büyümeleri ve sağlıklı kalmaları için bazı gereksinimleri vardır.” ana fikri kapsamındaki çalışmaların ardından sonuç değerlendirme çalışmalarında öğrencilerimiz bireysel çalışarak ünite boyunca öğrendiklerini sergileme fırsatı buldular. Seçtikleri bir bitkiyle ilgili araştırma yaparak bu bitkinin nasıl özellikleri olduğunu, gereksinimlerini ve bizim sorumluluklarımızı kapsayan bir proje hazırlayarak arkadaşlarına sundular. Öğrencilerimiz projeleri için seçtikleri bitkiyle ilgili uzman bir kişiyle röportaj da yaparak projelerini geliştirdiler. Sunumları ile ilgili kendilerine arkadaşları tarafından yöneltilen sorulara da yanıt veren öğrencilerimiz sunumlar sırasında birbirlerini ilgiyle izlediler ve birbirlerinden pek çok şey öğrendiler.
Ünite boyunca yapılan çalışmalar sonunda öğrencilerimiz bitkilere ve doğaya karşı daha duyarlı davranmaya başladılar. Yetiştirdikleri bitkileri hafta sonu sınıfta bırakırken endişelendiler.  Yapılan tüm çalışmalar ve deneyler sonucunda bitkilerle ilgili çok geniş bilgi sahibi oldular. Yeni bilgilerini aile bireyleri ve arkadaşlarıyla paylaştılar.  Eko sistemin kendi içinde bir dengesinin olduğunu ve her şeyin birbirine bağlı olduğunu fark ettiler; bitkilerin değerini anladılar.
Bitkilerin Dünyası ünitelerinin ardından öğrencilerimiz, ”Masallarla Büyüyoruz” adlı yeni sorgulama ünitelerine başladılar. “Masallar, çocukların kendilerini ifade etmelerine ve farklı bakış açılarını anlamalarına yardımcı olan araçlardandır.” ana fikri kapsamında öğrencilerimizin masalların hayal gücümüzü nasıl geliştirdiğini, masallarla gerçek hayat arasındaki bağlantıyı ve masal kahramanlarının bakış açılarını sorgulamalarını hedefliyoruz.
Üniteye kendilerini ifade etme yollarını düşünerek başlayan öğrencilerimiz; farklı yollarla kendilerini ifade etmeyi tercih ettiklerini gördüler. Masallarla ilgili ne bildiklerini “Ne Biliyorum?” panosuna yazarak aktaran öğrencilerimiz; üniteleri süresince merak ettikleri konuları “Ne Öğrenmek İstiyorum?” panosuna ekleyerek öğretmenlerimizin planlarına yön verecekler.

Bildikleri masaları listeleyen öğrencilerimiz; bu masalları düşünerek masalların ortak özelliklerini belirlemeye çalıştılar. “İyi karakter, kötü karakter, olağanüstü olaylar, problemli durum, mesaj verme, mutlu son” gibi ortak özellikleri seçtikleri bir masalda analiz ederek göstermeye çalıştılar. Farklı bakış açılarını fark etmeleri için bilinen bir öyküyü başka bir karakterin bakış açısıyla anlatma gibi çalışmalara katılacak olan öğrencilerimizin empati kurmalarını istiyoruz. Öğrencilerimiz üniteleri süresince masallarla ilgili bilgilerini geliştirerek kendi masallarını da oluşturacaklar. Yaratıcılıklarını ve yazılı ifadelerini geliştirmeyi hedeflediğimiz ve dönem sonuna kadar devam edecek olan bu ünite süresince öğrencilerimizin ortaya çıkaracakları ürünleri sabırsızlıkla bekliyoruz. 

Sağlıklı ve mutlu seneler dileğiyle,
Ceni Alpanda
PYP Koordinatörü